Selasa, 13 November 2007

Sepetang di jalan raye di Telok Bakong


Ini le pemandangan jalan raya di sekitar Telok Bakong.....sebelah kiri jalan tu pekan Telok Bakong...dulu pekan ini kiranya mcam pusat bandar le...aktiviti perniagaan semua tertumpu di sini...mase tahun 80-an hingga pertengahan 90-an pekan ini sungguh meriah , kiranya penduduk tertumpu kat sini le nak beli barang2 keperluan.....

boleh dikatakan semua kedai ade. pada mase itu ..kedai kopi ( kedai kopi baki ) kedai kasam , kedai ngah pok, kedai pak kolah, dan lain2 le...kedai..sampaikan dulu ade kedai membaiki barang elektrik ( kedai mat nande) dasyat tul..

tapi sekarang pekan telok bakong udah uzur bebenor... bagunan pun udah mcm nak menyembah bumi... bile le nak tukor bagunan batunye...
di harapkan pekan ini kembali ke zaman kegemilangannye dulu...

2 ulasan:

Teluk Bakong berkata...

Gambo kat telokbakong tu pinjam mike punye.Teman belum nangkap gambo lagi.mingu ni balik kg teman tangkap ler.kira pinjam jap.

lau minat rock bukak ler www.youtube.com/jaiswings
band telok bakong yg tak turun2 dan tak naik2...

nagabersembor berkata...

tak ape pakai ...pakai aje le ..ape salahnye kite kan sekampung ,